Elektronický svět daňařů a účetních, novela daňového řádu a portál MoJe daně

Kurz č. 23028

Přednáší MVDr. Milan Vodička
daňový poradce a vedoucí sekce IT KDP ČR
Termín úterý 16. března 2021
Začátek

8.30 hodin (prezence od 8.00 hodin, předpokládaný konec cca 13.30 hodin)

Místo on-line školení

Program kurzu

Seminář pořádáme ve spolupráci se vzdělávací agenturou NOVATIS s.r.o. Pardubice

Cíl webináře: Seznámit posluchače s hlavními trendy vývoje digitalizace státní správy (eGovernment) a s novinkami v oblasti elektronických podání a komunikace. Zabývá se otázkami, jak lze elektronicky komunikovat především se správcem daně, ale i dalšími orgány veřejné moci, jsou popsány odlišnosti v soukromoprávním styku. Náplní jsou dále požadavky na digitální písemnosti právního jednání, na možnosti identifikace a autentizace. Zmíněna budou také rizika vyplývající z používání informačních technologií.

Cílová skupina: účetní, ekonomové, auditoři, daňoví poradci a asistenti

Témata:
- IT novinky v oblasti daní a účetnictví
- Na čem se pracuje a co se chystá v tzv. eGovernmentu
- Digitální legislativa – aktuální situace a výhled do budoucna
- Nový portál MoJe daně, změny a novinky
- Podání v oblasti sociálního a zdravotního pojištění
- Digitální eIdentita, Portál občana – ukázky využití v praxi
- Písemnosti v elektronické podobě – pohled účetní a daňový
- Elektronické ověřování údajů – rejstříky, portály, co lze zjistit přes internet
- Nespolehlivý plátce, riziko ručení, internetové registry DPH a VAT
- Elektronická daňová tvrzení, specifika pro oblast DPH
- Ukládání písemností – zajištění neměnnosti a průkaznosti, praktické nástroje
- Výhody a nevýhody použití emailu, datové schránky, portálů
- Evropský rozměr – jak je to v EU?
- Rizika a hrozby v oblasti IT a jak se jim vyhýbat

 

Meeting se uskuteční prostřednictví služby Zoom Meeting. Pro připojení je zapotřebí, abyste:
- Nainstaloval(a) tzv. Zoom Client for Meetings zde https://zoom.us/download - první Download odkaz. Používání Zoom Meeting je pro Vás zdarma.
- Spustil(a) stáhnutý program Zoom Client a kliknul(a) na modré tlačítko Join, (přidat se k meetingu/setkání).
Přístupové údaje pro on-line připojení obdržíte od nás mailem 24 hodin před konáním akce.

Pro členy SÚ
1 900 Kč
včetně 21% DPH
Pro ostatní
2 000 Kč
včetně 21% DPH