Elektronický svět daňařů a účetních, novela daňového řádu a portál MoJe daně
Kurz č. 23028
Přednáší | MVDr. Milan Vodička daňový poradce a vedoucí sekce IT KDP ČR |
---|---|
Termín | úterý 16. března 2021 |
Začátek | 8.30 hodin (prezence od 8.00 hodin, předpokládaný konec cca 13.30 hodin) |
Místo | on-line školení |
Program kurzu
Seminář pořádáme ve spolupráci se vzdělávací agenturou NOVATIS s.r.o. Pardubice
Cíl webináře: Seznámit posluchače s hlavními trendy vývoje digitalizace státní správy (eGovernment) a s novinkami v oblasti elektronických podání a komunikace. Zabývá se otázkami, jak lze elektronicky komunikovat především se správcem daně, ale i dalšími orgány veřejné moci, jsou popsány odlišnosti v soukromoprávním styku. Náplní jsou dále požadavky na digitální písemnosti právního jednání, na možnosti identifikace a autentizace. Zmíněna budou také rizika vyplývající z používání informačních technologií.
Cílová skupina: účetní, ekonomové, auditoři, daňoví poradci a asistenti
Témata:
- IT novinky v oblasti daní a účetnictví
- Na čem se pracuje a co se chystá v tzv. eGovernmentu
- Digitální legislativa – aktuální situace a výhled do budoucna
- Nový portál MoJe daně, změny a novinky
- Podání v oblasti sociálního a zdravotního pojištění
- Digitální eIdentita, Portál občana – ukázky využití v praxi
- Písemnosti v elektronické podobě – pohled účetní a daňový
- Elektronické ověřování údajů – rejstříky, portály, co lze zjistit přes internet
- Nespolehlivý plátce, riziko ručení, internetové registry DPH a VAT
- Elektronická daňová tvrzení, specifika pro oblast DPH
- Ukládání písemností – zajištění neměnnosti a průkaznosti, praktické nástroje
- Výhody a nevýhody použití emailu, datové schránky, portálů
- Evropský rozměr – jak je to v EU?
- Rizika a hrozby v oblasti IT a jak se jim vyhýbat